زمان خیس خوردن و پخت هر حبوبات چقدر است؟ ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید چراغچی و کوثر (۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳) چگونه مسئولیت پذیر باشیم برای رفع سکسکه چه باید کرد؟ فواید فوق‌العاده‌ای که مصرف منظم تخم‌مرغ برای سلامتی دارد ضبط ۴۹۵ کبد و ۳ لاشه کشتار غیر مجاز روز عید قربان در خراسان رضوی زلزله تهران را لرزاند (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها | اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر افزایش حدود ۴۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیر دولتی در سال جاری قتل زن ۲۱ ساله در دعوای خانوادگی  تلاش ۱۵ آتش نشان برای مهار حریق یک منزل مسکونی در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۳۴۵۱۵
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی
آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید هم‌زمان با اجتماع ۳۱ هزارنفری اساتید بسیجی سراسر کشور، صبح امروز در تالار همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید هم‌زمان با اجتماع ۳۱ هزارنفری اساتید بسیجی سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) با حضور سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام‌رضا‌(ع)، مسعود میرزایی‌شهرابی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی و جمعی از مسئولان استانی در تالار همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

انسان‌سازی، مأموریت مهم اساتید بسیجی

سردار غیاثی، فرمانده سپاه امام‌رضا‌(ع)، به‌عنوان سخنران ویژه این مراسم اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی محور قدرت منطقه است، به الگوی بیداری اسلامی تبدیل شده، دشمن خود را مستأصل کرده و دل ملت‌های مسلمان به او رغبت دارد، همه به برکت حضور ولی‌فقیه در این کشور است و همه بسیجیان باید برای محقق‌کردن فرامین و راهبرد‌های این رهبر فرزانه تلاش کنند.

وی افزود: حضور بموقع و مخلصانه در دانشگاه به همراه پرورش انسان‌های مخلص و بااراده همچون شهید چمران، از جمله مأموریت‌های اساتید بسیجی از منظر رهبر معظم انقلاب است. این اساتید بسیجی هستند که اخلاق را با دانش درهم می‌آمیزند و اگر چنین شد، یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی و نویدبخش آینده روشن ملت را می‌توان تشکل بسیج اساتید در دانشگاه‌ها دانست.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که در سپاه امام‌رضا‌(ع)، باید ارتباط هدفمند با جوامع دانشگاهی برقرار شود. یک بخش مهم از ظرفیتی که می‌تواند بر تقویت شور و نشاط انتخابات بیفزاید، جامعه اساتید و دانشجویان هستند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود تصریح کردند که مشارکت حداکثری برایشان حتی از انتخاب فرد اصلح مهم‌تر است و این نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شبکه اساتید بسیجی استان تشکیل می‌شود

مسعود میرزایی‌شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: به عقیده بنده، شهید چمران وظیفه‌شناس و قدرشناس بود، زیرا زمانی که تکلیف او ناظر بر فعالیت علمی بود، آن را به بهترین نحو انجام داد و زمانی هم که وظیفه خود را بر تلمذ در محضر امام موسی صدر در لبنان و جهاد در دفاع از کشور‌های اسلامی قرار داد، بازهم آن را با دل و جان در راه ارزش‌های والای اسلامی انجام داد.

وی با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در توصیف ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی افزود: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در استان وجود دارد و این ضرورت احساس می‌شود که شبکه‌ای از اساتید بسیجی به‌صورت مأموریت‌محور تشکیل شود تا همان‌طور‌که وقت‌شناسی و عامل‌بودن به فرامین رهبر معظم انقلاب، دو آموزه اساسی سیره شهید چمران بود، اساتید بسیجی هم در شرایط کنونی بتوانند براساس همین منطق جلو بروند.

میرزایی‌شهرابی خاطرنشان کرد: مکتب سیدالشهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی، پیش‌رو و الگوی امروز ماست؛ همان شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب در توصیف او فرمود «او برای مردم، کرامت قائل بود، عزت قائل بود؛ به مردم، به جوان‌ها برای اظهارنظر میدان می‌داد؛ حرمت مردم را نگه می‌داشت. به جوان‌ها اعتماد می‌کرد. جوان‌ها را تکریم می‌کرد. به کسانی که به خود او بدی کرده بودند، با کرامت برخورد می‌کرد. به کسانی که حتی به او اهانت کرده بودند، پاسخ تند، زشت و عصبی نمی‌داد. متقابلاً در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت؛ در مورد کسانی که با انقلاب بد، مخالف و دشمن بودند، دوپهلو صحبت نمی‌کرد؛ صریح صحبت می‌کرد. مرزبندی صریح داشت و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد».

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو ادامه داد: دانشجویان ما با دو سؤال مهم مواجه هستند، یکی در رابطه با اهمیت برگزاری انتخابات و دیگری انتخاب گزینه اصلح که در هر دو مورد، اساتید دانشگاه‌ها ذیل سازمان بسیج اساتید باید کنشگری فعال و اثربخش داشته باشند و به این دو سؤال عمده پاسخ بدهند. یک برنامه جامع تدوین‌شده تا به رهبری دانشگاه فردوسی مشهد، برای هر دانشگاه در سطح استان مأموریتی متناسب با مشکلات و چالش‌های موجود تعریف شود و به‌زودی اخبار خوبی در این راستا به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان رضوی

فعالیت ۱۵ کانون و ۴ اندیشکده در بسیج اساتید استان

در ادامه این همایش، سید مجتبی بذرافشان‌مقدم، رئیس سابق سازمان بسیج اساتید خراسان‌رضوی، تصریح کرد: در کل خراسان‌رضوی افزون بر سه هزار عضو هیئت‌علمی و شش هزار عضو حق‌التدریس وجود دارد که از این میان، فقط بالغ بر ۸۰۰ نفر اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی هستند. اعضای بسیج اساتید که عمدتاً از اعضای هیئت‌علمی هستند، حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر هستند که به عبارتی دیگر، نیمی از جامعه آماری اساتید هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان را دربر می‌گیرند.

وی تأکید کرد: خراسان‌رضوی نخستین استان کشور بود که تشکلی متمرکز بر کنشگری بسیج اساتید را سازمان‌دهی کرد. هم‌اکنون ۱۵ کانون تخصصی و ۴ اندیشکده جمعیت، ژئوپلتیک، سبک زندگی و کارآفرینی در سازمان بسیج اساتید استان فعال هستند و خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های پژوهشی، علمی و کاربردی ارائه می‌دهند.

رئیس سابق سازمان بسیج اساتید استان با اشاره به برگزاری اردو‌های «راهیان پیشرفت» در قالب ۱۴ دوره و هرکدام به ظرفیت ۲۰۰ نفر گفت: در سال‌های اخیر، خدمت ویژه‌ای با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان تعریف شده تا برای دانش‌آموزان پیش از کنکور، ظرفیت مشاوره انتخاب رشته تحصیلی فراهم شود؛ زیرا در هر حال، بهترین مشاوران انتخاب رشته، خود اساتید دانشگاه هستند. بر همین اساس، فقط سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از مشاوره ۱۲۵ استاد بسیجی دانشگاه بهره‌مند شدند و این فرصت همچنان ادامه داد.

همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، در انتهای این مراسم، از زحمات و تلاش‌های سیدمجتبی بذرافشان‌مقدم تجلیل و عبدالحمید رضایی‌رکن‌آباد به‌عنوان رئیس جدید بسیج اساتید خراسان‌رضوی معارفه شد. تقدیر از سه کانون برتر بسیج اساتید استان از دیگر محور‌های این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->